Ik begrijp uw reactie Kees.
Natuurlijk zijn de Cubaanse authoriteiten soms hypocriet, maar zeker niet hypocrieter dan andere authoriteiten die haar de les willen spellen ik denk hier vooral aan de Verenigde Staten en in mindere mate Europa.
Vooral de Verenigde Staten spellen Cuba graag de les.
Hoe hypocriet kunnen ze zijn? Cuba herhaald inbreuken op mensenrechten verwijten en op hetzelfde eiland in de Amerikaanse basis Guantanamo gevangenen zwaar folteren met waterboarding, gedwongen voeding, slaap onthouding enz.enz. en moeten toegeven dat er minstens 200 onschuldigen tussen zitten.
- Met man en macht muren bouwen om illegale immigranten uit Mexico tegen te houden, maar illegale immigratie van Cubanen aanmoedigen om Cuba dwars te zitten.
- Een zogezegd embargo tegen Cuba handhaven om import van Cubaanse goederen (sigaren, rum, suiker enz) tegen te gaan en het versturen van geld naar Cubaanse families te beperken. Maar als het in hun (Amerikaanse) commerciele belangen past voor miljarden dollars graan, diepvries kip, poeder melk, mais enz.te leveren aan Cuba. Zij hebben er zelfs amendementen op de wet voor uitgevonden. Er zijn Zuidelijke Staten die afhankelijk zijn van de voedsel leveringen aan Cuba. Hoe hypocriet kunnen ze zijn. Durven ze China nog de les lezen over mensenrechten, prijzen en economie ? Natuurlijk, niet want ze moeten straks en nu al uit China's hand eten.
Hoe hypocriet kun je zijn?
Niks persoonlijk tegen jouw Kees, ik lees je stukjes graag maar laat ons de kerk in het midden houden en niet Katholieker zijn dan de Paus.
Groeten,
Havanalover